تصویر پویا نیک پور
☆ ☆ ☆ ☆ ☆

پویا نیک پور

تاریخ عضویت: 1401/02/04

بازخورد دوره ها

(0)

بازخورد پشتیبانی

(0)

بازخورد فروش فیزیکی

(0)

بازخورد مقالات

(0)

پویا نیک پور

متولد ۲۹ آبانماه سال ۱۳۵۲ در تهران است .

آموزش موسیقی را از سن ۶ سالگی با تشویق والدین خود آغاز نمود در سنین نوجوانی نوازندگی پیانو را در سبک کلاسیک نزد اساتیدی چون :

  • بهروز بدوهی
  • سیاوش بیضایی
  • لامان طلایی آموخت

با علاقه و پشتکار فراوان آهنگسازی و نوازندگی پیانو را در قالب چند اجرای رسیتال در دانشگاه های امیرکبیر و شهید بهشتی پیش برد وی هارمونی و تاریخ موسیقی و فرم را نزد دکتر مهران روحانی آموخت .

از سن ۱۸ سالگی به دلیل علاقه زیاد به موسیقی الکترونیک و مباحث مربوط به صدا و استودیو به ساخت و تنظیم موسیقی برای تیزرها و فیلم های سینمایی و تلویزیونی و همکاری با موسسات فرهنگی و هنری پرداخت .

در سال ۱۳۷۸ از دانشگاه صنعتی امیرکبیر در رشته مهندسی مکانیک فارغ التحصیل شد و از آن زمان تا به امروز در زمینه موسیقی فعالیت دارد . وی در زمینه تدریس موسیقی هم از سنین نوجوانی فعالیت داشته و تا کنون هنرجویان بسیاری را به دنیای حرفه ای موسیقی معرفی کرده است او در سال ۱۳۷۸ گروهی به نام آور را تاسیس نمود و با آلبوم آب و آتش اولین اثر رسمی خود را وارد بازار موسیقی کشور نمود وی تا به امروز آثاری همچون راه بی پایان، آلبوم صدای سکوت و آلبوم خارج از تصور را منتشر کرده است و هم اکنون مشغول کار بر روی آلبوم جدید خود است. او بجز فعالیتعای شخصی و حرفه ای خود فعالیتهای صحنه ای با گروه های موسیقی متعددی چون ایماژ ،آور، دارکوب ،دیوار و پرسیس را هم داشته و در سمت رهبر ارکستر با خوانندگانی همچون :

  • محمد اصفهانی
  • مانی رهنما
  • مهران مدیری
  • رضا صادقی
  • در حال حاضر علیرضا عصار همکاری داشته و دارد

و به عنوان آهنگساز و تنظیم کننده در ساخت صدها قطعه موسیقی در سبک های مختلف همکاری داشته است (برخی از این آثار را در اینجا مشاهده کنید) . پویا نیک پور در چند دوره ار جشنواره های معتبر موسیقی همچون شمسه جشنواره موسیقی فجر و موسیقی سبز به عنوان داور حضور داشته وی تندیس بهترین نوازنده بخش گروهی جشنواره موسیقی ما را نیز در کارنامه خود دارد . ساخته های او در سبک های پاپ ،راک ،جز ،کلاسیک و موسیقی تلفیقی است که در حال حاضر در قالب یک مجموعه بی کلام در استودیو شخصی او در حال تولید است .

رهبری ارکستر و اجرای بیش از پانصد کنسرت در سرار جهان و ایران از دیگر فعالیتهای او در دو دهه اخیر می باشد وی در حال حاضر عضو شورای نظارت بر موسیقی مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی میباشد و آخرین اثر او تحت عنوان “سامسارا”در قالب ۱۶ قطعه بصورت پیانو سولو بزودی در تمامی پلتفرم های موسیقی سراسر جهان عرضه خواهد شد.

دوره ای وجود ندارد
دوره ای وجود ندارد

دوست همیشگی

از 730 تا 1459 روز عضو سایت

دوست همیشگی
مقاله ای وجود ندارد
مقاله ای وجود ندارد
درخواست دوره
قوانین درخواست دوره


اطلاعات یافت نشد
اطلاعات یافت نشد